First days in Italy - Reisverslag uit Castellanza, Italië van Jochem Pon - WaarBenJij.nu First days in Italy - Reisverslag uit Castellanza, Italië van Jochem Pon - WaarBenJij.nu

First days in Italy

Door: Jochem Pon

Blijf op de hoogte en volg Jochem

02 Februari 2016 | Italië, Castellanza

Dag allemaal,

Tijd voor mijn eerste bericht uit Italië. Maandag ochtend ben ik, nadat ik door mijn ouders en Gerco ben uitgezwaaid, om 14:05 uur samen met Niels in het vliegtuig gestapt richting Milaan Malpensa. Tenminste, dat was het plan. Uiteindelijk gingen we pas rond kwart voor 3 de lucht in. Na een prima vlucht kwamen we aan op Malpensa. Vanaf daar moesten we met de trein naar het voorstadje Castellanza. Hier staat namelijk de universiteit waar ik lessen ga volgen en ga wonen. Helaas miste we op 5 seconden de trein en de volgende ging een uur later. Om de tijd te doden (en om dat we honger hadden) zijn we maar even langs de McDonalds gegaan en hebben daar ons avondeten genuttigd. Een uur later zaten we dan wel in de trein waar we een kwartiertje later alweer uit konden.

Op het station van Castellanza werden we opgewacht door twee Italianen van Erasmus. Dit is de organisatie die alles regelt voor de buitenlandse studenten. Vanaf het station was het met de auto ongeveer 5 minuten rijden naar de universiteit. De 4 koffers die we mee hadden zorgden nog voor een klein probleem maar na een tijdje passen en meten (en een koffer op de schoot van een ongelukkige Italiaan) is het goed gekomen. Op de campus aangekomen werden we naar onze kamers geleid. Ik heb een ‘double room’, een kamer met z’n tweeën dus. Maar mijn kamergenoot was er nog niet dus ik heb lekker de beste kant uitgekozen. Kamer ziet er voor de rest prima uit. Lijkt erg op een hotelkamer. Er is per verdieping een gezamenlijke keuken dus ik kan m’n kookkunsten gelukkig ook nog gebruiken. Heb maar gelijk even kleertjes in de kast gedaan en lekker gedoucht.

’s Avonds was er een eerste bijeenkomst van Erasmus voor alle mensen die er al waren. Op het begin een beetje gek, maar al snel leuk! Er waren ongeveer 15 studenten. Gelijk vrienden geworden met een Mexicaan (Jaziel) en een Canadees (Sebastian) die beiden nog nooit in Europa zijn geweest. Daarna ook nog een voetbalgekke Fransman ontmoet die onze Louis ‘van haal’ helemaal niks vindt. Gelijk afgesproken om binnenkort samen een kijkje te nemen bij AC Milan! Rond een uurtje of 1 lag ik in m’n nieuwe bed.

Dinsdagochtend schrok ik om 7 uur wakker van de kerkklokken. De kerk staat namelijk letterlijk naast de uni en vind het nodig om vanaf 7 uur iedereen wakker te maken. Daarna toch nog even verder geslapen en rustig wakker geworden. Rond een uur of 11 richting supermarkt gegaan om ontbijt te halen wat, als je in 1 keer goed loopt, ongeveer 10 minuten lopen is. Het is alleen zo dat de Italianen hier niet echt Engels spreken dus wij hebben de toeristische route genomen. Daarna beetje de campus verkent en gechillt op m’n kamer waar ik nog steeds alleen in zit.

Donderdag begint pas de echte introductie, dus tot die tijd is het vooral wennen en uitzoeken waar alles zit. Het plan van Erasmus is om vrijdag met degene die willen met een bus naar het Lago Maggiore te gaan en daar een feestje te bouwen. Voor de rest staat er voor 20/21 februari een trip naar Florence en Pisa op het programma, en 17 tot 21 maart gaan we met Erasmus op wintersport in Trentino. Genoeg dingen om naar uit te kijken dus. En oja, maandag begin ik ook met studeren, haha.

Ik zal proberen om eens in de zoveel tijd even een verhaaltje te plaatsen zodat jullie mij een beetje kunnen volgen. Tot nu toe vermaak ik me prima!

Groetjes, Jochem

  • 03 Februari 2016 - 12:49

    Ieuwkje:

    Ha Jochem, dat klinkt goed en veelbelovend. Prachtige kans om te studeren en meer van de wereld te zien.

    Liefs,
    Ieuwkje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Castellanza

Erasmus Exchange

Let's study abroad.

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2016

The last month.

26 April 2016

Enjoying Italy

26 Maart 2016

Time goes fast when you're having fun!

06 Maart 2016

One month in Italy!

15 Februari 2016

Two weeks past!
Jochem

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 4729

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 12 Juni 2016

Erasmus Exchange

Landen bezocht: